Nakkesmerter - Hold i nakken

Har du ondt i nakke og skulder?

nakkesmerter

Smerter i nakken

Har du ondt i nakke og eller skulder?
Slip af med nakkesmerter på en naturlig måde.
Ring og bestil en tid på tlf. 26 81 23 12

Jeg har god erfaring med at hjælpe klienter med ondt i nakken, det kan være hold i nakken, nakkestivhed eller smerter i den øvre del af ryggen, skulder eller trækkende op i hovedet til hovedpine. Det kan også være slidgigt.
Ved en kinesiologi behandling arbejder vi med hvor i vævet din smerter kommer fra, den kan ligge i musklerne, eller i de små halshvirvler, i discus, den lille skive mellem knoglerne, eller i ledbåndet, men det kan også skyldes en påvirkning af nerverne.
Vi tager udgangspunkt i dine smerter og arbejde med hvor ubalancen ligger.
Jeg arbejder på meridianbanerne, som er nogle energibaner, der findes i din krop, det kommer fra den klassiske akupunktur, det kan være ved at stimulere forskellige akupunkturpunkter, men jeg tager også udgangspunkt i det holistiske menneskesyn, som er handler om det hele menneske, når du har noget, der er fysisk, som nakkesmerter så hænger det sammen med noget følelsesmæssigt, da du er et helt menneske.

Årsager til ondt i nakken

Det kan skyldes, at du har gjort en forkert bevægelse, eller ligget forkert og sovet om natten og pludselig har du et hold i nakken, eller vågner med nakkestivhed.

Det kan også være, at du ofte og gentagne gange på dit arbejde sidder i den samme stilling og derved kommer til at spænde i musklerne, der udløser nakkesmerter.

Det kan være nakkespændinger i den ene side, der trækker op og giver hovedpine, der med tiden kan udvikle sig til spændingshovedpine eller migræne.
Det er vigtigt at arbejde med dine smerter og årsagen til dem, så det ikke udvikler sig til slidforandringer og dermed slidgigt.

Årsagen kan også skyldes stress, det kan være på dit arbejde eller i dit privatliv, eller at du følelsesmæssigt ikke er i balance, ofre hænger det sammen med at du oplever en manglende fleksibilitet i livet, føler dig fastlåst, eller at du føler at en tung byrde ligger på dine skulder, at du tager for meget ansvar, et ansvar der ikke er dit.
Hvis ubalancen ligger i muskler, handler det om kærlighed til dig selv eller andre.

Kan du nikke genkendende til dette?

Så er en kinesiologi behandling et oplagt valg.
Du vil efter 1-3 behandlinger kunne mærke en forbedring.
Du vil få et hjemmearbejde med hjem, det kan være fysiske øvelser, energiøvelser eller sætninger, som du skal arbejde med i en periode.

Hvis det viser sig relevant i forhold til dine problemer, kan vi også arbejde med øreakupunktur, homøopati og Bach’s blomstermedicin.

Under kinesiologi behandlingen arbejde jeg med en muskeltest, det er en test, hvor der lægges et ganske lille tryk på din arm, det er en nænsom og blid behandling, men samtidigt, en måde hvorpå, vi kommer til at arbejde med det, der er i højeste prioritet for dig og samtidig med kan komme ind og arbejde med årsagen til dine problemer med nakken.
Det er vigtigt, at du er fysisk aktiv og træner, det kan være med nakkeøvelser, yoga eller lignende.

Har du nakkesmerter, ring til mig tlf. 26 81 23 12