Psoriasis / psoriasisgigt behandling

Døjer du med psoriasis eller psoriasisgigt?

Har du mod på at arbejde på en ny måde med din psoriasis eller psoriasisgigt?

Hvad enten din psoriasis er nyopdaget, eller har den været der i flere år, er alternativ behandling med kinesiologi en måde at arbejde med årsager i stedet for symptomer og symptombehandling.

Ring og bestil en tid på tlf. 26 81 23 12 – eller hvis du vil vide mere om hvad kinesiologi behandling af psoriasis kan gøre for dig.

Kinesiologi behandling tager udgangspunkt i det hele menneske, det vil sige, at jeg arbejder med kroppen, tankerne, dine følelser og dit energisystem.

Hvad er psoriasis

Psoriasis er en hudsygdom, der kan give betændelse og som kan give udslæt flere steder på kroppen, men den ses ofte på albuerne, ryggen eller knæene.
Psoriasis kan ofte være årsag til kløen, ofte ses rødt udslet og hvidt skæl.
Det er forskelligt fra menneske til menneske, hvor meget og hvor tit den er i udbrud, for nogen er det en kronisk tilstand, for andre kommer det i udbrud der kan knytte sig til omstændigheder. Neglepsoriasis er også udbredt.
Psoriasisgigt sidder i et led, ofte på finger eller tæer.

Årsager til psoriasis

Ved en kinesiologi behandling arbejde jeg med den ubalance der ligger i huden, men ofte skal årsagen findes et andet sted, huden er det første, du møder andre mennesker med og dermed også din grænse til andre mennesker.
Psoriasis kan også skyldes stress, psykisk belastning, nedsat immunsystem, eller at du møder andre med et ”panser” der beskytter mod omverden. Psoriasis kan også være arvelig.
Psoriasis udbrud, hænger sammen med tilstanden af dit immunforsvar og ses ofte når kroppen overbelastes. Det kan være af slid, infektioner og særlige typer medicin.
Men udbrud kan også udløses af psykisk overbelastning i forbindelse med stress, skilsmisse, dødsfald o.l.

psoriasis behandling

Behandling af psoriasis

Når du har psoriasis, vil der være en ubalance i dit energisystem, du har 14 energibaner, det er det sammen som i den klassiske akupunktur. Ved at arbejde med forskellige teknikker, det kan være massage på akupunkturpunkterne, det følelsesmæssige, det kan være med kost, vitaminer eller mineraler, vil man kunne genoprette balancen i dit energisystem, der vil ofte være en forståelses alder, vi skal ind og arbejde med. Der kan ligge et traume tidligere i dit liv, som kan være årsagen til din psoriasis eller psoriasisgigt.

Hvorfor kinesiologi mod psoriasis

Der hvor kinesiologien skiller sig ud fra andre alternative behandlingsformer er, at der arbejdes med en muskeltest, det foregår på den måde, at der med et lille tryk på din arm eller ben, kan kommunikeres med kroppen og på den både arbejdes med det, der er i højeste prioritet for dig og din healing.